31 Mayıs 2009 Pazar

İyi ki Oradaydım

#3

14-NİSAN-2000 (Beşiktaş - Galatarasay)



Pek çok Beşiktaş taraftarı o maçı hatırlamak istemez. Ama ben iyi ki o maçtaydım. Brigel yönetimindeki Beşiktaş 12 maç arka arkaya kazanmış ve Galatasaray karşısına çıkmıştı.

Herşey güzel başlamıştı, 29. dakikada Şifo Mehmet Beşiktaş'ı 1-0 öne geçirmişti. O dakika itibari ile maç Beşiktaş yarı sahasında oynanmaya başlamıştı. Ta ki 80. dakikaya kadar. İstanbulspor'dan aldığımız Halilagiç, sıkıştığı bir pozisyonda Fevzi Tuncay'a geri pas verdi, top yavaş yavaş Fevzi'ye doğru gitti, Fevzi ayağını savurdu. O anda zaman durdu. Top Fevzi'nin ayağının yanından tıngır mıngır kaleye doğru ilerledi ve çizgiyi geçti. Kimse ne olduğunu anlamadı. Golden sonra ilk hatırladığım maça beraber gittiğim arkadaşımın suratına boş boş baktığım ve bir süre sonra da olduğum yere çöktüğümdü.
O gün ben dahil herkes Fevzi'ye küfretmiştik ama televizyon başına geçince hata ettiğimizi anladık.
Beşiktaş tarihinde kaybedilmiş pek çok final niteliğinde maç var. Ama yıllar geçsede unutulmayacak bir kayıptı bu.
İyi ki oradaydım..
#2

04-AĞUSTOS-2001 (Beşiktaş - A.C. Milan)


O akşam çok ama çok güzeldi. Bir efsaneye son görevimizi yapmak için oradaydık. Onunla 4 şampiyonluk görmüştük. Vakti geldiğinde "hadi bana eyvallah" demeyi bilenlerdendi. Beşiktaş yönetimi ve Fatih Terim ona güzel bir jest yapmışlardı. O yaz sıcağında tribünde yerimizi aldık. Ve maç başladı. Fatih Terim yönetimindeki Milan'ıda sahada görmek "bir taşla iki kuştu" bizim için. İlk yarıda, sezon öncesi futbolundan farklı bir futbol vardı sahada. Kendimizi kaptırmışız maça. İlk 45 dakika bitti. Milan'lı futbolcular soyunma odasına doğru yöneldi, biz de tam yerimize oturacaktık ki, ışıklar söndü. Yüzlerce çocuk ellerinde mumlarla sahaya girdi. Kapalı tribünde yıldız yağmuru başladı. Milan'lı futbolcular ve biz neden orada olduğumuzun farkına vardık bir anda. Stad hoparlörlerinden Kayahan'ın "Bizimkisi Bir Aşk Hikayesi" şarkısı çalmaya başladı. Şarkı yarıda kesildi ve bu sefer stad korosu sahne aldı ve hep bir ağızdan "Samanyolu"nu söyledik.

Mehmet Özdilek'i uğurladık. Bir yıldız kaydı yeşil sahalardan.
İyi ki oradaydım...
#1

24-EKİM-2007 (Beşiktaş - Liverpool)

"Anlatılmaz yaşanır" tadında bir geceydi. Nişantaşından yürüyerek stada giderken "en kötü Gerrard'ı izlerim" diyordum içimden. Maçın çoğunu izlemedim, taraftarları izlerken. Bobo'nun vuruşunun çizgiyi geçmesi ile dalgalanan tribün sakinleştiğinde golden önceki yerimde değildim. O maçtan sonra gittiğim pek çok maçta, o geceki atmosferi aradım ve bulamadım.


Liverpool'u yendik o gece ve taraftar bir maçı nasıl alır şahit oldum tekrar.

İyi ki oradaydım...

0 yorum: