18 Haziran 2011 Cumartesi

Yemek, Bitirmek..

İstiklal Caddesinde artık yeni bir buluşma mekanı var. Buna en çok Burger King yönetimi sevinmiş gibi görünse de kendi adıma taraftarı olduğum takımın başkanının soyadıyla vücud bulmuş milyon dolarlık beton yığınına yapılan yatırımın cebimden çıktığının düşündükçe kendimi güçlü hissediyorum.

Q7 ve tayfası ile İnönü stadını şenlendire Demirören'in C.Ronaldo ile iş merkezini şenlendirmesi arasında bir fark mı derseniz bence tek fark birinin umrumda olup diğerinin beni zerre kadar heyecanlandırmaması.

Bir kulüp başkanı neden iki yatırımını birleştirmez? Neden benim hayatım dediği Beşiktaş'ın damarlarından yetişmiş özkaynakları ile ticaret hayatındaki en büyük başarısı arasında bir bağ kurmaz. Kışladan girerken mantığını kapıda bırakan insanlar gibi hareket eder Akaretlerde?

Geçtiğimiz günlerde Muhammed üzerinden bir fırtına koptu. Muhammed'in haklarının belli bir kısmının meşhur fona devredildiği konuşuldu. Bunun gerçek olması beni gerçek olmamasından daha az şaşırtır.

Mesleğim gereği pek çok firma hakkında mali tabloları üzerinden hükümler verdim bu güne kadar. İster istemez de tuttuğum takımın mali tablolarını incelemekten alamadım kendimi. Muhammed gibi bir özkaynak düzenin en parlak yıldızının hakları söz konusu olduğunda mali tabloların özkaynaklarına bakma ihtiyacı duydum gayri ihtiyari. Fazla teknik konuşup kimseyi sıkma niyetinde değilim ama bir iki rakam demek istediğimi ve özkaynak düzensizliğini açık seçik ortaya koyabilir. Ve rakamlar sözlerden daha etkili olabilir.

Buradan borsadaki firmaların mali tablolarına ulaşabilirsiniz.

31/05/2006 günü Beşiktaş'ın öz kaynaklarının toplam tutarı 27 milyon'TL imiş. Bunu ben söylemiyorum. Denetçiler, yönetim kurulu başkanı vs. imzalı mali tablo söylüyor. Bunun anlamı şu demek. Beşiktaş'ın sahip oldukları borçlarından 27 milyon TL daha fazlaymış.

Aradan 3 sene geçmiş ve tarih 31/05/2009 olmuş. Beşiktaş'ın özkaynakları -15milyon TL'ye gerilemiş. Yani Beşiktaş bu gün elindeki herşeyi satsa dahi hala 15 milyon tl borcu kalıyor. Bugün aranızda Beşiktaş'tan alacağı olan biri gidip Ticaret Mahkemesine iflas davası açsa büyük ihtimalle kazanır.

Sözün özü bir kaç rakamda saklı. Beşiktaş özkaynaklarına ne Ümraniye'de ne de mali tablolarında gerekli önemi vermiyor. Belki taraftarın zerre umrunda olmayabilir kulübün ekonomik durumu. Ki bazı abilerimiz(!) size ne bunlardan sizin göreviniz takımı desteklemek diye buyursa da, endüstriyel futbol işte, biraz da meslek algısı.

Can sıktıysak affola.

0 yorum: