24 Ağustos 2009 Pazartesi

Ben Karga mıyım Baba?


Bir Boluspor maçıydı ilk kez Beşiktaş'ı eski açıkta izlediğim gün. O güne kadar her takımı siyah beyaz, herkesi de Beşiktaşlı sanırdım. Eski açık Boluspor taraftarları ile dolu idi. Ama ben Beşiktaş diye bağırabiliyordum. Belki de çocuğum diye. İşte o gün bir yangın düştü içime. Sonra yangın bitti ama isi siyaha boyamıştı içimi. Çocuktum diğer yanım zaten beyazdı. Yıllar yıllar geçti aradan. Edirne'nin ilerisinde oynanan futboldan da haberdar olmaya başladık. O zaman yavan geldi tüm renkler, 36-42 paralelleri arasında. Ama siyah ve beyaz hep başkaydı. Zaten en son baktığımız yer değil miydi skorbord?

Artık eskisi kadar heyecanlandırmıyor Beşiktaş beni. Okuldan kaçıp maçı izleyesin gelmiyor artık. Heyecanımı çaldılar. Peki ben hain miyim? Suçlu ben miyim?

Beşiktaş'ın suçu değil bu. Siyah ve beyazın da suçu değil. O muhteşem armanın hiç değil.

Şuç Beşiktaş'ın siyahından utananlarda. Yeri geldiğinde Siyah olamazsan ona Beşiktaş diyemezsin. İşin sportif başarı yanı beni hiç ilgilendirmiyor. Beşiktaşlı olmak dik durmaktı. Öyle öğretmişti babam. Ama Beşiktaş artık Beşiktaş'ın değil.

Eski açıkta aşık olduğum stadın her yerine gittim. Orta okul lisede okuldan kaçıp maçlara geldim. Üniversitede trene atlayıp 10 saat yol gelip kapalıda yağmurdan korudum kendimi. İşe başladım para kazandım. Numaralıya gittim. Stadın yıkılacak dediler eski yerime döneceğim dedim.

Ama yıkacakları stad değil Beşiktaş'ın temelleriymiş.

Rıza'yı kovdular sineye çektik, Ertuğrul'u kovdular sineye çektik, kör adam aldılar sineye çektik. Ama nereye kadar? Ya bu sevdadan geçeceğiz ya da karga olacağız.

Ben kargamıyım baba? Ben Beşiktaşımın siyah tarafını geri istiyorum. Zenci, ezilmiş, horlanmış tarafını geri istiyorum. Efendisine baş kaldıran köleyi istiyorum.

2 yorum:

CANAN dedi ki...

zaten taraftarlıkta böyle birşey değilmidir sonu belli olmayan,almadan veren,sorgusuz sualsiz takımının peşinden giden...
önce şuna karar vermek gerekir siz bkjliler nasıl mutlu olursunuz?aynı sezonu çifte kupayla kapatarak mı? yoksa en iyi stadı yapmakla mı? veya barcelona dan messiyi transfer etmeklemi?tuttuğunuz takımı büyük kılan ne stad ne kupadır önemli olan taraftarın takımına renklerine olan aidiyet duygusudur.siz siz olun taraftar olmaktan bıkmayınn...

Nemo dedi ki...

Baba ne güzel yazmışın, okudukça işte benim takımımın taraftarı böyledir, işte bizi diğerlerinden ayıran özellikler bunlar dedim. Yüreğine sağlık..
Yanlız benim eklemek istediğim bir kaç şey var. Beşiktaşılık diğer takımlardan farklı olmaktır temelde ancak seneler geçtikçe biz de diğerlerine benzedik, çirkefleştik, çamurlaştık, kendimizde değil başkasında suç aradık..vs Beşiktaş her zaman sadece kendi işine bakan, onla bunla uğraşmayan özel bir takımdı, o eski günleri tekrar istiyorum